tisdag 8 maj 2018

Bookmoji challenge | del 3

För ett tag sedan bad jag mina instagramföljare om hjälp, detta genom att be dem att kommentera med olika emojis i mitt inlägg för att jag på så vis skulle kunna göra Bookmoji challenge. Vilken går ut på att man försöker hitta böcker som påminner en om en specifik emoji. Och mina följare levererade alltså och idag har det blivit dags att göra just den utmaningen! Det var glädjande nog väldigt många som ville hjälpa mig och jag har därför valt att dela upp den här utmaningen i flera delar. Det gick tyvärr inte att hitta alla emojis med exakt det utseendet som jag fick skickat till mig, men jag har försökt ta dem som var så nära som möjligt.

1. Heart eyes emoji.
En bok som jag tusen och åter tusen gånger har pratat om och höjt till skyarna för att den är så gullig och underbar! Simon vs. the homo sapiens agenda av Becky Albertalli. Förresten.... sa jag hur många Harry Potter-referenser det finns? och hur många riktigt bra quotes som går att plocka från boken?


2. Knight emoji
Den här var riktigt klurig att koppla samman med en bok faktiskt, men valet föll slutligen på Harry Potter and the philosopher's stone av J.K Rowling då Harry, Ron och Hermione måste ta sig förbi ett förtrollat schack-bräde (förtrollat av McGonagall) för att kunna ta sig till de vises sten.
3. Äpple-emoji
 Jag hade egentligen bara ett möjligt svar på den här emojin så det fick helt enkelt bli en gammal klassiker. Nämligen Snow White av bröderna Grimm illustrerad av Camille Rose Garcia. Som ni säkert känner till biter snövit i ett förgiftad äpple och en prins måste rädda henne från den kistan som dvärgarna har lagt henne i för att bevara henne.

4. Irriterad smiley med utstickande tunga.
Den här smileyn fick mig att tänka på en bok som jag bara blev väldigt, väldigt trött på, nämligen Wild Beauty av Anna-Marie McLemore. Detta då jag kände att ingenting intressant hände och då magical realism verkligen inte är min genre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...