torsdag 8 februari 2018

Top 5 böcker jag vill köpa efter dess att min book buying ban är över

Jag och Jamie från bokugglor har officiellt haft book buying ban sedan 1 januari i år, men jag har egentligen inte köpt en bok sedan 15 december (med vissa undantag) se mitt inlägg för förklaring om min version av min book buying ban. Men idag har jag alltså tänkt dela med mig utav de böckerna jag är som allra mest sugen på att köpa när min book buying ban tar slut, det vill säga 1 mars. 

Adlibris beskrivning av The Red Pyramid
Carter och Sadie har ingenting gemensamt förutom att de är syskon. Deras pappa, doktor Julius Kane, är en framstående egyptolog, och deras mamma var en känd arkeolog som dog under mystiska omständigheter när de var små.
En kväll kallas de båda till British Museum av doktor Kane, som berättar om ett »forskningsexperiment« som ska ställa saker till rätta för deras familj. Men hans planer slår fruktansvärt fel. En explosion frigör en uråldrig ondska den egyptiska guden Set som förpassar doktor Kane till glömskan och tvingar syskonen att fly för sina liv. Carter och Sadie måste nu ge sig ut på ett farligt uppdrag, från Kairo till Paris till sydvästra USA, för att rädda sin pappa och förhindra Set från att förstöra allt de håller kärt. 


Varför?
Jag har velat ha The Kane Chronicles av Rick Riordan sedan i mitten av 2017, detta då jag som bekant verkligen älskar hans böcker och jag vill läsa allt han har skrivit, men då valde jag att sansa mig något då jag hade några böcker kvar att läsa i The Heroes of Olympus serien och det faktum att jag inte läst någon av de böckerna jag hade i The Trials of Apollo-serien eller Magnus Chase-serien, men nu börjar jag alltså komma ikapp något så då känns det lite mer okej att faktiskt köpa dem.

This adventure ends av Emma Mills

Sloane förväntar sig inte att direkt komma in i en vängrupp när hon flyttar från New York till Florida, särskilt inte en grupp vänner så intensiv, så kär, så allvarlig. Men det är precis vad som händer. Sloane kommer närmast Vera, en socialmediestjärna som lyser upp vilket rum som helst och Gabe, Vera tvillingbror den mest seriösa personen Sloane någonsin träffats. När en älskad målning av tvillingarnas bortgångna mamma försvinner, tar Sloane på sig ansvaret för att spåra upp den, en resa som tar henne över statliga linjer och det för henne även djupare in i tvillingarnas liv.

Varför?
Jag fick Foolish hearts av Emma Mills i min december Owlcrate, och redan halvvägs igenom boken älskade jag den så mycket att jag bestämde mig för att jag ville köpa hennes resterande två böcker också. Jag älskar verkligen hennes sätt att skriva och det sättet hon för handlingen framåt, det gör mig också väldigt sugen på att läsa This adventure ends.


First & then av Emma Mills 
Tennyson skulle inte ändra på något. Hon är lycklig och nöjd med att sitta på skolans läktare på fredagskvällarna och titta på matcher, medan hon tyst och förälskar sig i sin bästa vän Cas, och lyckligt ignorerar framtiden efter gymnasiet. Men universum har andra planer. Det levererar Devons kusin Foster, en orepublikande social outlier med en överraskande talang, och den ytterst överlägsen och galande attraktiva running backen, Ezra, precis där hon inte vill ha dem - först i hennes P.E. klass och sedan in i alla andra aspekter av hennes liv. 

Varför?
För att tala klarspråk: Emma Mills är numera en av de contemporary författarna som jag tänker hålla utkik på då jag verkligen känner att hon kommer att bli en av mina favoritförfattare (känner att jag nog behöver läsa en bok till av henne innan jag gör det officiellt).  

2 kommentarer:

  1. Yey för The Kane Chronicles! Och jag måste köpa Emma Mills böcker! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad lyckad jag känner mig som köpte samtliga böcker på denna lista ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...