tisdag 20 februari 2018

The Book Blogger Confessions Tag



1. Which book, most recently, did you not finish?
Har typ aldrig hänt. Har bara lagt undan böcker för stunden. Det har hänt att det tagit kanske 1-2 år innan jag plockat upp en bok igen efter dess att jag lagt ifrån mig den, men jag har alltid avslutat dem.

2. Which book is your guilty pleasure?
Egentligen är det hela The Selection-serien av Kiera Cass, när prinsess-böcker är gjorda rätt då är de verkligen riktigt bra och jag älskar det!

3. Which book do you love to hate?
Jag gör egentligen inte det, men för att inte låta tråkig och därmed inte välja någon bok alls så säger jag väl Rör mig inte av Tahereh Mafi.

4. Which book would you throw into the sea?
Jag skulle slänga Given to the sea av Mindy Mcginnis och aldrig ångra mig. Fy vad jag hatar den boken.

5. Which book have you read the most?
Jag har egentligen läst hela serien 20+ gånger men eftersom att jag hann läsa om Harry Potter and the philosopher’s stone  av J.K Rowling några gånger innan hela serien var färdigskriven och eftersom att jag äger så många utgåvor av den boken och även har hunnit läsa den illustrerade versionen så känner jag mig ganska säker på att det är just den boken som ligger i topp.

6. Which book would you hate to receive as a present?
Hur kan man hata att få böcker i present? Nej men jag skulle nog bli riktigt irriterad om jag fick  Alice I zombielandet i present då jag unhaulade den och då jag verkligen hatade den.

7.  Which book could you not live without?
Harry Potter, DUUUH!

Simon vs the homo sapiens agenda av Becky Albertalli, älskar verkligen allting med den här boken och jag kan inte riktigt fatta att jag bara har läst den EN gång! Men jag planerar att läsa om den i mars-april någon gång.


8. Which book made you the angriest? 
Given to the sea av Mindy Mcginnis, jag hatar verkligen allt med denna bok! Synen på kvinnor, synen på indiri-folket, våldtäkt osv, inget av det problematiseras tillräckligt mycket heller.


9. Which book made you cry the most?
Först och främst är det naturligtvis en självklarhet att Harry Potter and the deathly hallows av J.K Rowling, vilken fortfarande får mig att storlipa efter 20+ omläsningar! Jag är så inte över alla karaktärer som dör i den boken! Wonder av R.J Palacio, grät som en bebis i säkert 20 minuter när jag läste den boken! Jag kunde verkligen inte sluta! Det här är ännu en bok som jag verkligen måste läsa om någon gång snart!


10. Which book cover do you hate the most?
Snabba cash av Jens Lapidus, då omslaget är riktigt tråkigt och som dessutom inte förmedlar bokens handling på något sätt. 

Jag taggar: Bokugglor

2 kommentarer:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...