onsdag 5 juli 2017

Ni har väl inte missat....?

Jag tror nog att majoriteten av oss bokälskare har hört talas om boken When Dimple met Rishi, som är en contemporary bok som kom ut tidigare i år. Men visste ni att e-boken för nuvarande finns att köpa för ca 10 kronor på såväl Amazon/kindle som på Bokus ? Jag som en längre tid hade planerat att köpa den boken som just e-bok blev naturligtvis överlycklig över att hitta den så billigt och jag ville naturligtvis därför dela med mig av den goda nyheten såväl här som på min instagram. Så har du funderat på att läsa den här boken och du har möjligheten att läsa e-böcker på läsplattan/datorn/telefonen, så tycker jag definitivt att du bör passa på!

Goodreads beskrivning
Dimple Shah har räknat ut allt. Med examen bakom henne är hon mer än redo för en paus från sin familj, från mammas oförklarliga besatthet med att hon hittade den "idealiska indiska mannen". Dimple vet att de måste respektera sina principer på en viss nivå. Om de verkligen trodde att hon behövde en man just nu skulle de inte ha betalat för henne att delta i ett sommarprogram för blivande webbutvecklare ... eller hur? Rishi Patel är en hopplös romantiker. Så när hans föräldrar berättar för honom att hans framtida fru kommer att delta i samma sommarprogram som han-där han måste uppvakta henne- är han helt ombord. För så dumt som det låter för de flesta i hans liv, vill Rishi ha ett uppgjort äktenskap, tron på traditionens, stabilitetens och maktens betydelse. Shahs och Patels menade inte att började vrida hjulen på detta "föreslagna arrangemang" så tidigt i sina barns liv, men när de märkte dem att de båda dras mot samma sommarprogram, tänkte de, varför inte? Dimple och Rishi kanske tror att de förstår sig på varandra. Men när motsatser kolliderar, arbetar kärleken hårt för att bevisa sig på de mest oväntade sätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...