lördag 20 maj 2017

Recension av Saga Vol. 1

Författare: Brian K. Vaughan
Illustratör: Fiona Staples
Antal sidor: 160
Serie: Saga, Vol 1 av 7

En översättning av goodreads beskrivning
När två soldater från motsatta sidor av ett oändligt galaktiskt krig blir kära, riskerar de allt för att föra in ett bräckligt nytt liv till ett farligt gammalt universum. 

Mina åsikter
Den här volymen består av en hel del härliga och minst sagt kickass karaktärer, såväl kvinnliga som manliga. Inom endast ett par uppslag fick den här graphic noveln mig att skratta rätt ut, något som må ha varit den första gången, men det var definitivt inte den sista gången. Anledningen till att den fick mig att skratta hela tiden är för att karaktärerna drar riktigt roliga skämt, samtidigt som vissa av dem helt klart är sarkastiska mest hela tiden. Vilket gör det hela till en mycket härlig blandning. När det kommer till de bilderna som är med i den här volymen så är de hur häftiga som helst och jag må inte ha läst speciellt många graphic novels tidigare, men jag har i alla fall inte sett något liknande tidigare, det var riktigt roligt att se karaktärer som har en dataskärm som huvud och hur detta koncept arbetades med in i den skrivna texten. Kort och gott kan man väl säga att jag var tvungen att kasta mig rätt in i vol 2 efter att ha läst den här, för jag var verkligen bara tvungen att ta reda på vad som skulle hända sedan. Eftersom att det här var en graphic novel sågick den naturligtvis jättesnabbt att läsa och jag läste vol 1 och 2 på knappt 1,5 timme.

Mitt betyg

Denna volym får helt klart 5 av 5 stjärnor.

2 kommentarer:

  1. Måste verkligen läsa den här serien snart! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa det måste du! För de två första volymerna är iaf superbra! :D

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...