fredag 14 april 2017

Recension av Tretton vid bordet

Författare: Agatha Christie
Antal sidor: 190
Serie: Hercule Poirot, bok 9 av 42
Finns på engelska hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
Lord Edgeware hittas mördad bara en stund efter att hans fru setts besöka honom. Till och med Hercule Poirot själv har hört henne skryta om sin plan att göra sig av med maken. Men hur kan hon ha knivhuggit Lord Edgeware till döds i biblioteket samtidigt som hon dinerade med vänner? I denna bok ställs Hercule Poirot inför en av sina svåraste mordgåtor.

Mina åsikter
Poirot är naturligtvis lika smart och häpnadsväckande som vanligt, vilket får läsaren att sitta som fastklistrad vid bokens sidor. De karaktärer som finns med i denna bok var precis som i de flesta av Christies böcker välutvecklade och intressanta och som läsare vill man gärna ta reda på mer om karaktärernas bakgrund och deras intentioner i fallet. När det kom till fallet i den här boken så trodde jag mig rätt tidigt ha koll på vem det var som var mördaren och jag kände hela tiden att alla bevis pekade på att jag hade rätt, vilket naturligtvis visade sig att jag hade helt fel. Men det gjorde det inte desto mindre underhållande att försöka ta reda på vem skurken i dramat i själva verket var. I det stora hela var den här boken mycket fängslande och snabbläst och den gjorde att jag med detsamma slängde mig in i ytterligare en Agatha Christie-bok, för som läsare kan man inte få nog av denna deckarmadam. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...